Sınıf gezisi ile Dublin'e gittik birkaç ay önce. Insanlara yolda en ufak bir temasta bulunduğunda vb insalar hemen "pardon", "pardon sizi görmedim" veya "affedersiniz" diyorlar (ve bunu herkes yapıyor, en azından gördüklerim). Halbuki Türkiye'de veya Norveç'te birinin sizden bu nedenlerden dolayı özürdilemesi veya bir "pardon" demesii neredeyse imkansız(hatta Türkiye'de küfür etmezlerse veya "öff önüne bak ayı" demezlerse şanslısınız). Sonra Almanya'da ve Avusturya'da insanlar otobüslerde hep koltukların dış kısmına oturur ve başkasının oturmasını olabildliğince engellemeye çalışırlar. Fakat Türkiye'de ve Norveç'te insanlar bu konuda hiç yabani değil, şikayet etmeden yer veririler.
Kıscası her ülkede belirli bir mentalite (negatif'de olur poziftif'de) olmakla birlikte iyi veya kötü insanlarda var.
Ayrıca Ribery arkadaşım, filimleri izleyerek bir ülke hakkında fikir edinemezsin ama sanırım sen AMerika'yı kötüleyen fazla filimler izleyerek Amerika'nın ne kadar berbat bir yer olduğunu öğrenmişsin, ya da belki Amerika hakkında duyduğun her kötü şeyi sünger gibi emip burda boşaltıyorsun. Sana bir sorum var: illaki bir ülke veya millet hakkında en kötü şeyi düşünmek zorundamısın?
Bide evet bende düşünüyorum 911'ın Türkçe verziyonunu yapsalar acaba film yapımcısı yaşayabilirmi? Acaba devlet izlettirirmi bize?