pes3 masterlig de gerçeğine yakın olacak şekilde bir sistem vardı.her lig ayrıydı bir ingiliz takımı aldığınız zaman ingiltere liginden başlıyor sonra kupalara katılmalar oluyordu ve böyle çok zevkliydi.
pes4 masterlig de daha çok ve full ligler olduğu için çok daha zevkli bir sistem kurulabilirdi ama malesef we4 deki gibi karma ligler küme düşme ve gerçek hayatla alakası olmayan bir sistem kurulmuş.benim hayalimdeki master ligde hazır 6 full lig varken birde ger kalan takımlardan oluşacak bir karma ligle 7 lig kurulup ülke puanına göre ilk 5 e giren şampiyonlar ligine sonrak i5 e girenin uefaya katıldığ bir sistem olsaydı çok daha gerçeğe yakın ve zevkli olmazmıydı..
böyle olmasada tabi ki master lig oynamak zevkli.