NBA'de "salary cap" diye bi kural var. Öyle her isteyen takım parayı verip istediği adamı alamaz. Trade yaparken sağ tarafta sizin ve trade yapacağınız takımın salary cap'i (yani maaş boşluğu) yer alır. Eğer o değer - (eksi) ise verdiğiniz oyuncudan daha yüksek maaşlı bi oyuncu alamazsınız. Aynı şey free agentlarla imzalarken de geçerli. Bu oyuncularla imzalayabilmeniz için salary cap'inizde boşluk olması gerekir (yani + (artı) olmalı). Ayrıca eğer oyuncuları serbest bırakırsanız (release) kontrat süreleri dolana kadar yada başka bi takımla imzalayana kadar sizin salary cap'inizde yer kaplamaya devam ederler. Umarım yardımcı olmuşumdur ama NBA'i takip eden biri zaten bunları bilir.
NOT:bu yazı Dr.Mel nickli arkadaşımızın "salary cap"adlı konuda yazmış olduğu cevaptır.o konuya bakmak istersen; http://www.soccercenter.net/index.php?sayfa=Forum/KonuGoster&forumkonuid=34808