Erdoğan talimat verdi, '24' dizisine dava açılıyor
Türkiye, Amerikan televizyonlarında yayınlanan ve Türkleri terörist olarak gösteren diziyi mahkemeye vermeye hazırlanıyor. Başbakan Tayyip Erdoğan, ABD Fox kanalında yayınlanan "24" isimli diziden dolayı yayın kuruluşuna dava açılması için Dışişleri Bakanı Abdullah Gül ve Adalet Bakanı Cemil Çiçeke talimat verdi.
Erdoğan, avukat tutularak gerekli hukuki mücadelenin başlatılmasını istedi. AK Partinin önceki gün yapılan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) toplantısında ABDde gösterilen ve Türklerin büyük tepkisini çeken 24 isimli dizi gündeme geldi. MKYK üyesi Ayşe Böhürler, dizinin Geceyarısı Ekspresi gibi Türklere hakaretle dolu olduğunu hatırlattı. Diziden duyduğu rahatsızlığı gizlemeyen Başbakan Erdoğan da gerekenin yapılacağını söyledi. Başbakanın sözleri üzerine Dışişleri Bakanı Gül de Türkiyenin Washington Büyükelçiliğinin konu ile ilgileneceğini belirtti. 24 isimli dizide Kiefer Sutherlandin canlandırdığı terörle mücadele uzmanının maceraları konu ediliyor. Dizide 'terörist'ler Arap ve Müslüman kökenlilerden seçiliyor. Dizinin yeni bölümlerinde Türkler 'terörist' olarak gösteriliyor.(ZAMAN)
Ömer Şahin, Ankara