Limitli ADSL'de Fatura Şoku Olmayacak
Türk Telekom, 2005 Ocak ayından itibaren
başlayacağı uygulama ile limitli ADSl kullanan
abonelerinin, limitini aşmaları halinde bir
fatura şoku yaşamamaları için düzenleme yaptı.
Ayrıca limitli ADSL kullanıcılarına yönelik bir
web sayfasının yapımı da sürüyor.
Türk Telekom, limitli ADSL kullanıcılarının limiti aşmaları
halinde bir fatura şoku yaşamamaları için önlem aldı.
Bilindiği gibi limitli veya kotalı ADSL erişimden yararlanmak
isteyen kullanıcılar, 256 Kbps hız için 3 GB limit karşılığı
29 milyon TL, 512 Kbps hız için 5 GB karşılığı 49 milyon TL
aylık ücret ödüyor. Limit veya kota aşıldığında her 1 MB için
10 bin TL ödeniyor.
Bilgisayarlara bulaşan virüs, trojan veya benzeri programların
istemsiz limit aşımları yaratabileceği konusunda daha önce
okuyucularımızı uyarmıştık. Buna bağlı olarak virüs
taramalarını mutlaka yapmaları gerektiğini ve bilmediği
programları bilgisayarlarına indirmemeleri gerektiği
uyarısında bulunmuştuk.
Fatura Önlemi Geliyor
Türk Telekom, limit aşımlarına neden olacak bu benzeri
olayların kullanıcıların mağduriyetine neden olamaması için
iki önlem alıyor. Birincisi, limitli ADSL internet erişimini
kullanan abonelerin ödeyecekleri fatura miktarı (aylık ücret +
limit üzeri ücret), aynı hıza karşılık gelen sınırsız ADSL
erişim tarifesinin aylık ücretinin yüzde 25 fazlasını
geçmeyecek.
Buna bağlı olarak 256 Kbps hız için limit aşımı halinde aylık
fatura 60 milyon TL’yi, 512 Kbps hız için limit aşımı halinde
aylık fatura 125 milyon TL’yi geçmeyecek.
Ayrıca Türk Telekom, limitli ADSL erişim hizmetine yönelik
kullanıcıların günlük ve aylık ne kadar download yaptığını
görebilmesi için bir web sayfası hazırlıyor. Bu web sayfası
Ocak ayı içinde hizmete girecek ve kullanıcılar bu sayfa
üzerinden ne kadar veri transferi yaptığını görebilecek.