Diyelim ki taktiğinizi belirleyip ilk 11i seçtiniz. İlk 11deki oyuncuların her birinin özelliklerine bakıp hangisi uzaktan şut çekecek, hangisi orta yapacak, hangisi top sürecek, top tutacak, sıkı markaj yapacak, tatlı-sert oynacak, ileri koşular yapacak,... Bunların hepsini ayarladınız. Sonra maça başladınız ve maç sırasında oyuncu değiştirdiniz. Buraya kadar bir sorun yok ama ya oyuna yeni giren oyuncular çıkan oyunculardan farklı yeteneklere sahiplerse n'olacak? Her giren oyuncu için bu ayarları tekrar gözden mi geçireceksiniz? Sezon boyunca her maçta, gerçekleşen her oyuncu değişikliğinde de bunu tekrarlayacak mısınız? :confused:Küçük bir hesap yapalım: Sezonda ortalama 40 maç x her maçta ortalama 2 oyuncu değişikliği = sezon boyunca ortalama 80 defa bu değişiklikleri yapacaksınız demekki. Siz en iyisi hiç oyuncu değiştirmeyin :p Tabiki bunun bir çözümü var; aşağıdaki resimde gördüğünüz basit presetden hazırlamak.

Bunun için yapmanız gereken oldukça basit: FM2005/data/tactics klasörünün içindeki tactical_templates dosyasını editlemek. Bu dosyadaki hazır kayıtları değiştirebileceğiniz gibi yeni presetler de ekleyebilirsiniz. Örneğin:
kodunu dosyanın sonundaki
kısmının hemen üstüne ekleyerek. Bunu ekledikten sonra dosyayı kaydediyorsunuz (önce dosyanın "salt okunur" olmadığından emin olun) daha sonra da oyunu açıp kişisel taktik ekranında "Set to preset"e tıklıyorsunuz. Yeni eklediğiniz tüm presetler burada listelenecektir.
Bol FMli ve keyifli günler...;)