Amerika'nın bize saldıramayacağı konusunda hemfikiriz. Ama Amerika'nın bizden alacak daha çok şeyi olduğunu düşünüyorum.
Ordumuz güçlü. Paraların yanlış yerlere harcandığı konusunda katılıyorum ama bu güçlü olduğu gereçeğini değiştirmez. Ordu da bir kesim halktan uzak bir yaşam sürüyor görünüyor ama ben vatana çok değer verdiklerini biliyorum ve milliyetçi olduklarını ve her durumda gözlerini kırpmadan gerekeni yapacaklarını biliyorum. Üstelik ordumuz dünyanın -EN- tecrübeli ordusu. Gerek malum ülkelerin başımıza sardığı terör belasından olsun, gerek yıllardır çıkan bir çok savaşta görev yapmamızdan olsun gerekse geleneksel eğitim tarzımızla modern teknoloji birleştirmeyi başarmamızdan olsun bu tecrübeyi sağladık.
Atatürk'ün adının herşeyde anılmasından ben de rahatsız olurum. Çünkü genelde insanlar hemen onun adının arkasına saklanıveriyor. Ama Türklerin cesareti göstermek için bir örneğe ihtiyacım vardı ve en iyi örneğin o olacağını düşündüm.
Milliyetçilik konusunda şunu söyleyebilirim. Belki değişimler oldu ama bir çok kesim hala milliyetçi. Henüz Apo yakalanmadan önce eline silahı alıp vatanını o pisliklereden temizlemek için gözünü kırpmadan dağlara çıkan Mehmetçiği unutmamak gerekir. Kaç askerimiz şehit oldu orda. Demekki hala insanlarımız milkliyetçi olabiliyor.
Amerika bizden akıllarımızı bile aldı daha ne alsın, demişsin. Çok doğru tesbit. Amerika ve diğer benzer ülkeler şunu yaptı: Siz gerisiniz biz ileriyiz, biz üstünüz sizden, siz akılsızsınız, beceriksizsiniz, bize muhtaçsınız vs. vs. Bu tarz fikirleri soktu kafalara. Zaten Amerika bize saldırırsa bişey yapamayzın fikri de burdan geliyor. Ama bunları kabul etmeyen çok genç var bana inanın. Kendi benliğimiz bulduğumuz sürece yapamayacağımzı şey yok bizim. TÜRK GENÇLİĞİ KENDİNE GEL !
O hainler benim ve benim-senin gibi insanların lanet okudğu o mahluklar tarihin her döneminde vardı. Hatta Sevr den sonraki dönemde bu günkü kadar vardı deyebilirim. O zamanlar paşaların bir çoğuda hain çıkmıştı. Yani ordunun içinde vardı bir takım hainler. En azından ben şimdi ordumuza güvenebileceğimiz düşünüyorum. Üstelik siyaseti de bırakıp kendi işlerine bakmaları çok daha hoşuma gidiyor. Biraz daha halka yaklaşabilseler daha iyi olacak.
Mustafa Kemal gibi kahramanların var olduğunu düşünüyorum ama ortaya çıkmaları için bazı olaylar gerekiyor. Bir tarihçiden duymuştum şimdi adını hatırlaymadığım ve çok doğru gelmişti bana. Şöyle diyordu : Büyük kahramanların ortaya çıkması için, büyük felaketler gerekir, Sevr felaketi olmasa M.Kemal ortaya çıkamaz ve biz onu tanıyamazdık.
Yazdıklarının çoğu doğru şeyler. Ve hakaret etmeden benim görüşlerim hakkında fikir belirttiğin için teşekürler. Bu birbirimizin fikirlerimizi karşılaştırmasını ve en güzeli bulmamızı sağlayacak doğru bir yoldur. Ve biz Türkl gençliğinden beklenmesi gereken de budur.Amerika'nın bize saldıramayacağı konusunda hemfikiriz. Ama Amerika'nın bizden alacak daha çok şeyi olduğunu düşünüyorum.
Ordumuz güçlü. Paraların yanlış yerlere harcandığı konusunda katılıyorum ama bu güçlü olduğu gereçeğini değiştirmez. Ordu da bir kesim halktan uzak bir yaşam sürüyor görünüyor ama ben vatana çok değer verdiklerini biliyorum ve milliyetçi olduklarını ve her durumda gözlerini kırpmadan gerekeni yapacaklarını biliyorum. Üstelik ordumuz dünyanın -EN- tecrübeli ordusu. Gerek malum ülkelerin başımıza sardığı terör belasından olsun, gerek yıllardır çıkan bir çok savaşta görev yapmamızdan olsun gerekse geleneksel eğitim tarzımızla modern teknoloji birleştirmeyi başarmamızdan olsun bu tecrübeyi sağladık.
Atatürk'ün adının herşeyde anılmasından ben de rahatsız olurum. Çünkü genelde insanlar hemen onun adının arkasına saklanıveriyor. Ama Türklerin cesareti göstermek için bir örneğe ihtiyacım vardı ve en iyi örneğin o olacağını düşündüm.
Milliyetçilik konusunda şunu söyleyebilirim. Belki değişimler oldu ama bir çok kesim hala milliyetçi. Henüz Apo yakalanmadan önce eline silahı alıp vatanını o pisliklereden temizlemek için gözünü kırpmadan dağlara çıkan Mehmetçiği unutmamak gerekir. Kaç askerimiz şehit oldu orda. Demekki hala insanlarımız milkliyetçi olabiliyor.
Amerika bizden akıllarımızı bile aldı daha ne alsın, demişsin. Çok doğru tesbit. Amerika ve diğer benzer ülkeler şunu yaptı: Siz gerisiniz biz ileriyiz, biz üstünüz sizden, siz akılsızsınız, beceriksizsiniz, bize muhtaçsınız vs. vs. Bu tarz fikirleri soktu kafalara. Zaten Amerika bize saldırırsa bişey yapamayzın fikri de burdan geliyor. Ama bunları kabul etmeyen çok genç var bana inanın. Kendi benliğimiz bulduğumuz sürece yapamayacağımzı şey yok bizim. TÜRK GENÇLİĞİ KENDİNE GEL !
O hainler benim ve benim-senin gibi insanların lanet okudğu o mahluklar tarihin her döneminde vardı. Hatta Sevr den sonraki dönemde bu günkü kadar vardı deyebilirim. O zamanlar paşaların bir çoğuda hain çıkmıştı. Yani ordunun içinde vardı bir takım hainler. En azından ben şimdi ordumuza güvenebileceğimiz düşünüyorum. Üstelik siyaseti de bırakıp kendi işlerine bakmaları çok daha hoşuma gidiyor. Biraz daha halka yaklaşabilseler daha iyi olacak.
Mustafa Kemal gibi kahramanların var olduğunu düşünüyorum ama ortaya çıkmaları için bazı olaylar gerekiyor. Bir tarihçiden duymuştum şimdi adını hatırlaymadığım ve çok doğru gelmişti bana. Şöyle diyordu : Büyük kahramanların ortaya çıkması için, büyük felaketler gerekir, Sevr felaketi olmasa M.Kemal ortaya çıkamaz ve biz onu tanıyamazdık.
Yazdıklarının çoğu doğru şeyler. Ve hakaret etmeden benim görüşlerim hakkında fikir belirttiğin için teşekürler. Bu birbirimizin fikirlerimizi karşılaştırmasını ve en güzeli bulmamızı sağlayacak doğru bir yoldur. Ve biz Türkl gençliğinden beklenmesi gereken de budur.