Orjinal Mesajı Yazan: hasan_ayvaci
ewet yasayı ve maddesini belirtseniz..
öğretmen arkadaşım.. sayın hocam lütfen bi zahmet yönetmelikte bunların kaçıncı madde olduğunu belirtirmisin lütfen??!
tamam.. 2. madde sözlü notları ile ilgili yönetmelik
ortaöğretim kurumları yani liseler sınıf geçme yönetmeliğinde (http://ttogm.meb.gov.tr/mevzuat/sinifgecme.htm) şu şekilde geçiyor. Aşağıya copy/paste yapayım ilgili bölümü...
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Dönem Notlarının Tespiti
Dönem notu
Madde 28- Bir dersin dönem notu, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla, varsa ödev ve projelere verilen puanların aritmetik ortalaması alınarak ve nota çevrilerek belirlenir. Öğretmen, öğrencinin sınıf içi etkinlik ve başarı durumunu dikkate alarak takdir hakkını kullanabilir. Projelerin tamamlanma süresinin bir dönemi aşması durumunda her dönemdeki çalışma aşamaları puanla değerlendirilir. Zorunlu hallerde bir yazılı sınav eksiği ile dönem notu verilebilir. (*)
Ancak, takdir edilen not; yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlar ile ödev ve projelere verilen puanlarla izah edilebilmeli, bu puanların aritmetik ortalamasının nota çevrilmesi ile elde edilen nottan aşağı olmamalıdır.
(*) 06/09/2000/24162 RG ile Eylül 2000/2516 TD’de yayımlanan değişik şekli
(Öğretmen takdir hakkını kullanırken öğretmenin görüşü öğrencinin lehinde ve öğrencinin aldığı notlarda da sürekli olarak artış varsa öğrencinin genel tutum, davranış ve gayreti de dikkate alınarak aritmetik ortalamanın üzerinde bir not dönem notu olarak verilebilir. Genelge No: 95/88)