fm 2005 diğer serilerden biraz farklı bu yüzden taktik karmaşasına girmemeni tavsiye ederim.her maç taktik değiştirince sonuçlar hüsran oluyor.o yüzden taktik değiştirmemeye dikkat etmek lazım kendimden örnek verirsem eğer, düz 4-4-2 ile fenerbahçeyle ard arda 3 sezon çok rahat şampiyon oldum.3.sezonda uefa yı aldım.ama avrupa kupası maçlarında dmc li 4-5-1 defensive counter attack tercih ettim. çünkü güçlü takımlara karşı dikkatli olmak gerekiyo.oyunda dmc tarzı oyuncu oynatacaksan çok iyi bir dmc olmalı misal van bommel ilk sezonun sonunda free kalıyo. galatasaray da da çok iyi yıldızlar var cafercan hasan şaş petre ,necati gibi. bir de başarılı olmanın diğer bir sırrı ise takımının morali. morali very poor olan oyuncularla maç kazanmak deveye hendek atlatmaktan daha zor.FM 2005 in uzun oklara karşı alerjisi var. oklar çok bir kademeden fazla uzatıldığı zaman takım kırmızı görmeye başlıyo sakatlıklar oluyo. benim tabii dikkate almak istersen tavsiye edeceğim taktik 4-3-1-2 taktikte ml mr mc ve amc var. dmc yok ama mc de dmc tarzı oyuncu oynatmak daha iyi olur. ve ok yapmaya gerek yok her maça attacking ve short pas çıkarsan iyi sonuçlar elde edebilirsin.