
League of Legends(LoL) Riot Games tarafından geliştirilen ve yayımlanan gerçek zamanlı strateji oyunudur. Oyun Warcraft III haritası olan Defense of the Ancients örnek alınarak yapılmıştır. Oyun 27 Ekim 2009 yılında piyasaya çıkmıştır.
Kahramanlar
Oyunda 98 farklı kahraman bulunmaktadır ve belirli aralıklarla yeni kahramanlar eklenmektedir. Her kahramanın oyun kendi özgü dörder adet yeteneği bulunmaktadır. Bu yetenekleri ve kahramanların özellikleri doğrultusunda kahramana eşya alınarak kahraman yapılandırılır. Kahramanlar birkaç faklı şekilde yapılandırılırlar;
Damage Per Second
Saniye başına hasar (DPS - Damage Per Second) kahramanlarının yapılandırılırken 5 özelliğin bazıları güçlendirilir. Bunlar fiziksel atak gücü (AD - Attack Damage) , kritik atak şansı (Critical Strike Chance), saldırı hızı (AS - Attack Speed), can çalma (Life Steal) ve rakibinin zırhını düşürme(Armor Penetration)dir. Neredeyse her DPS kahramanda fiziksel atak gücü, saldırı hızı ve can çalma geliştirilir, diğer ikisi opsiyoneldir.
Saniye başına hasar kahramanlarında amaç düşmana kısa sürede en fazla fiziksel hasarı vermektir. Bunun için karakterin fiziksel atak gücü arttırılır, ve saniyede daha fazla vuruş yapabilmesi içinde saldırı hızı arttırılır. DPS kahramanlarının yapılandırılmalarında genellikle kritik hasarda kullanılır. Kritik hasar tek seferde rakibinize 2 katı güçte vuruş yapmanızı sağlar, rakibinize kritik vuruş yapabilmeniz için kritik atak şansınızı arttırmanız gerekmekedir.
Rakibinize yaptığınız vuruşunuzun etkisi rakibinizin zırhına oranla azalır, bunun için rakibinin zırhını düşürme ile rakibin zırhı azaltılır. Yapılan bütün yapılandırma saldırı amaçlı olduğu için savaşlarda uzun süreli hayatta kalabilmesi için savaşlarda fazla hasar almıyacağı yerlerde durur ve can çalma kullanarak azalan canını tekrar artırır. Can çalma yaptığınız vuruşun belli bir kısmının sizin can puanınıza eklenmesini sağlar.
Ability Power
Yetenek gücü (AP - Ability power) yapılandırılmasında 5 özelliğin bazıları güçlendirilir. Bunlar yetenek gücü, büyü puanı (Mana), yetenek süresi azaltma(Cooldown Reduction), can çekme (Spell Vamp) ve rakibin büyüye dayanıklılığını düşürme (Magic Penetration). Her AP kahramanda Yetenek gücü geliştirilir, diğerleri opsiyoneldir ancak çoğu zaman AP kahramanlarının 4 özelliğide geliştirilir.
Yetenek gücü kahramanlarında amaç kahramanın yeteneklerinin vuruş gücünü maksimuma çıkartmaktır. Yeteneklerin hasarının artması için karakterin "yetenek gücü" arttırılır. Kahramanlar (birkaçı hariç) yeteneklerini kullanmaları için "büyü puanı"na ihtiyaç duyarlar, hasarlarını yetenekleriyle verdikleri için diğer kahramanlara oranla daha çok yetenek kullanırlar bunun için ekstradan "büyü puan"ına ihtiyaç duyarlar ayrıca azalan "büyü puan"larını arttırmak içinse "büyü puanı yenileme"lerini (Mana Regen) arttırabilirler. Her yetenek kullanıldıktan sonra tekrar kullanabilmek için belli bir süre beklemek zorundalar, bu bekleme süresini azaltmak içinse "yetenek süresini azaltma"ları gerekmektedir. AP kahramanlarının verdikleri hasar rakibin "büyüye dayanıklılığına"(Magic Resist) oranla azalır, bunun içinde büyüye dayanıklılığını düşürme ile hasarlarını arttırabilirler. Genellikle AP kahramanlarının canları az olmaktadır, DPS kahramanları gibi canlarını arttırmak için can çekme (Spell Vamp) kullanırlar, bu sayede savaşlarda daha uzun süre ayakta kalabilirler.
Tank
Tank kahramanlarının yetenekleride karakter özellikleride defansiftir ve yapılandırmalarında 5 temel özelliklerini güçlendirirler. Bunlar can (HP - Hit Point veya Health), zırh (Armor), "büyüye dayanıklılık" (Magic Resist), "can yenilme" (Health Regen) ve alan etkisi (Aura). Her tank kahraman canını arttırır, karşı tarafın saldırı durumuna göre zırh ve büyüye dayanıklılıklarını arttırırlar, bazı tanklar opsiyonel olarak can yenilenmelerini ve alan etkilerini arttırırlar.
Tankların essas amacı rakip takımın saldırılarını üzerine çekerek takım arkadaşlarının hasar görmelerini engeller. Tankların savaşta uzun süre ayakta kalabilmeleri için canlarını kesinlikle arttırırlar, daha sonra karşı tarafın durumuna göre defanslarını geliştirirler. Rakibin DPSlerine göre zırh, APlerine göre büyüye dayanıklılığı arttırılır. Daha sonra isteğe bağlı olarak can yenileme alırlar. Tanklar yapılandırmaları sırasında alan etkilerinide kullanırlar. Savaşın tam ortasında yer alacakları için aldıkları alan etkileri defansif veya ofansif olabilir. Defansif alan etkileriyle kendi takımının saldırı hızı, hareket hızı veya zırhı gibi çeşitli özelliklerini arttırabilir, ofansif alan etkileriyle karşı takıma alan hasarı verebilir veya saldırı hızı, büyüye dayanklılığı gibi özelliklerini azaltabilir.
Support
Destek (Support) kahramanlarının özelliği takımındaki arkadaşlarını desteklemektir. Destek kahramanları bir çeşit AP kahramanlarıdır. Ancak yetenekleri saldırı amaçlı değildir. AP kahramanları gibi yapılandırmaları 3 temel özelliğe dayanır; yetenek gücü (AP - Ability power), büyü puanı (Mana) ve yetenek süresi azaltma(Cooldown Reduction).
Destek kahramanlarının özellikleri AP kahramanları gibi yetenekleridir. Yeteneklerin gücünü arttırmak için yetenek gücünü arttırırlar. Daha sık ve devamlı yetenek kullanmak için büyü puanınlarını arttırıp ve yetenek süresi azaltırlar. Yetenekleri takım arkadaşının canını veya hareket hızını arttırmak, diriltmek veya rakibi yavaşlatıp, büyü yapmasını engellemek gibi çeşitli şekillerdedir.
Hibrid
Hibrid (Hybrid) kahramanları yukarıdaki 3 çeşit kahramanın (DPS, AP, Tank) 2 çeşidinin aynı anda geliştirilmesiyle oluşurlar. Ortak özellikleri pek yoktur, gelişimleri kahramana göre değişiklik göstermektedir. Örnek olarak Kayle hibrid bir kahramandır, DPS veya AP özellikleri geliştilir. Ancak Guinsoo's Rageblade, Malady ve Trinity Force gibi hibrid eşyalarla iki özelliği aynı anda geliştirilirse Kayle oyunda çok daha etkili olur.
Buyrun Sinematik Tanıtım Videosu:
___________________________________
Yazın gelmesiyle bayağı ilgilendiğim bir oyun.EU Nordic&East'de oynayan arkadaşlar nicklerini konuya eklerlerse beraber de oynayabiliriz. Benim nickim OziLy.