Kim bu Skibbe?
Galatasaray'ın yeni teknik direktörü hakkında herkes bir şeyler söylüyor.
Aha da buraya yazıyorum, yakında bütün spor hekimleri ve geleneksel antrenman metodu uygulayan antrenörler, yana yakıla 'SKİBBE!..' diyecekler.
Çünkü bu genç antrenör, 2006 yılından beri, KÖLN SPOR YÜKSEK OKULU ile, 'Momentum' adı verilen bir proje üzerinde çalışıyordu. Bayer Leverkusen'in antrenman programları, Prof. Dr. Joachim Mester'in danışmanlığı ve rehberliğiyle hazırlanıyordu. Kondisyon antrenman metodlarındaki tüm öğretileri allak bullak eden bu gelişmeye 'Laktat Devrimi' denildi.
İleriki günlerde hem Skibbe, hem Laktat, hem de 'Cehennemi tempoda ama bilimsel antrenman' konusunda çok şey yazılıp, söylenecek.
Ayrıca, Galatasaray'ın antrenmanları çok acaip geçecek, bir dolu antrenör, kenar köşe, onun hangi metodla çalıştığını çözmeye çalışacak. Belki bazı yazar çizerler, 'Bu adam çocuklara antrenman adı altında işkence yapıyor!' bile diyecek.
Ama... İşine karışılmaz, önüne mayın döşenmezse... Ve az biraz sabredilirse de, adamı hızdan manyağa çevirip, beşleyecek süratte futbol oynayacak bir takım seyretmek mümkün olabilecek.
Tekrar ediyorum, bilmeyenler bir tarafa yazsın ve hemen şunların anlamını öğrenmeye başlasın; A- Skibbe B- Laktat Devrimi C- Prof. Dr. Joachim Mester D- Laktat -Transport...
Yakında çok şeyler konuşulacak, çoook!..O sebeple, bazıları erken sallamasın. Biraz dersine çalışsın!. Tabi üzülmek istemiyorsa!..
Turgay Renklikurt
//
İlginç, merak ettim şu antrenmanı..:)