Fenerbahçe'yi gönülden tebrik ediyorum. Türk futbolunun son 6 yıldaki en büyük başarısını tattırdılar bize. Öte yandan Chelsea'nin Liverpool'la eşleşmesine çok sevindim. İntikam çanları çalmaya başladı :)
Maçı objektif bir şekilde değerlendirecek olursam;
Bugün ne Fenerbahçe, ne de Chelsea oynadı. Chelsea golü o kadar erken bulmasaydı oyunu hiç şüphesiz çok daha farklı olurdu. Fenerbahçe ise Chelsea'nin skor avantajını yakalamasından sonra hücumu bırakması sayesinde orta sahayı çok çabuk geçiyordu, ama sadece orta sahayı geçebiliyordu. Chelsea savunması, Makalele ile de birleşerek Fenerbahçe'yi ceza sahası çevresinde kitlediler. Bu nedenle Fenerbahçe ilk golden sonra oyunu Chelsea yarı sahasına yıkmış gibi görünmesine rağmen pozisyon bulamadı.
Kanatlarda çok etkisizdi Fenerbahçe. Deivid'e bir parantez açmak istiyorum ama onu anlatmaya bir parantez bile yetmez :) Hücumlara iyi katılıyor, pozisyonlarda etkili oluyor, böylece goller de buluyor ama iş savunmaya geldimi Fenerbahçe'nin o kanadı (Deivid'in oynadığı kanadı) adeta felç oluyor. Hele bir de bugün ki gibi hücumda da etkisizse Fenerbahçe 1 kişi eksik oynuyor. Nitekim Essien, Cole ikilisinin bulunduğu ve zaman zaman Drogba ile Ballack'ın da katıldığı sağ tarafı, Chelsea'nin maçtaki en iyi işleyen yeriydi. Maçın sonunda sağ taraftan gelen bir pozisyonla gol de buldular.
Volkan sürekli top kurtarıyormuş gibi gözüktü ama aslında o şutlar hep üstüne geldi. Sadece ilk yarıda Ballack'ın şutunu köşeden çıkardı. Onun dışında sahada Volkan'da yoktu. İlk gol bunu çok güzel bir şekilde gösterdi. Ne zaman bir yan toptan kaleye kafa şutu gelse, Volkan topu izler ve taraftarlar da topun kaleye girmemesi için dua ederler. Bugün de öyle oldu.
Neyse sonuç olarak Fenerbahçe'yi bir kez daha tebrik ediyorum. Ve bu başarıyı gelecek yıllarda hem Fenerbahçe'nin, hem Galatasaray'ın, hem de Beşiktaş'ın devam ettirmesini diliyorum.
Ve son olarak bu uzun yazıyı okuduğunuz için teşekkür ediyorum :) Esen kalın :)