Yeni bir oyun ve de yeni bir kariyer. Oyunu daha 5 gün önce başladım oynamaya şu anda 2. sezonumdayım. Norveç liginde ortalama bir takım olan ''Lillestorm'' ile başladım kariyerime.
En önemli transferimi Rusya'nın FK Moscow takımından Arjantin'li forver oyuncusu ''Maxi Lopes'i 3.7 Milyon Euro'ya alarak gerçekleştirdim. Ayrıca bu ilk sezon için en pahalı transferim oldu.
-----------------------------------------------------------------------------------------
(Not): Norveç'te ligler normal takvimin dışında oynandıgı için oyuna başladıgımda belli bir süre lig oynanmıştı ve de o sezon yaptıgım bu transfer oyun transfer istatistiklerinde yer almıyor ne yazık ki
-----------------------------------------------------------------------------------------
Sezonuna kulüp yönetiminin bana verdigi 13 Milyon Euro'luk transfer bütçesi ile devam ettim.
Belçika'nın Genk takımından defans oyuncusu ''Eric Matauokoko'' 3 Milyon Euro bonservis bedeli ile transfer edildi.
Bir diger önemli transfer ''Djurgarden'' takımından tecrübeli Isveç'li milli, orta saha oyuncusu ''Johann Arneng'' oldu. Bu oyuncunun bonservisine 2.5 Milyon Euro ödendi.
Birmingham'dan defans oyuncusu ''Matthew Sadler'i 1.1 Milyon Euro'ya
Odd Grenland takımından ''Somen A Tchoye'yi 950.000 Euro'ya
Tromso'dan defans oyuncusu ''Tore Reginiusssen'i 850.000 Euro'ya
Viking takımından ''Andre Danielsen'i 500.000 Euro'ya
Start takımından defans oyuncusu ''Ygor'u 450.000 Euro'ya
Belçika'nın Charleroi takımından orta saha oyuncusu ''Filippo Porco'yu 2.2 Milyon Euro'ya alarak sezona başladım.
--------------------------------------------------------------------------------
Yine aynı sezon Frode Kippe'yi Celtic'e ( 1 Milyon Euro ), Karim Essediri'yi Monaco'ya ( 1,1 Milyon Euro ) ve PaL Stefen Andresen'i Odd Grenland'a 425.000 Euro'ya sattım.
--------------------------------------------------------------------------------
Bu sezona ait SS şu şekilde;

Daha önce yazmıştım. Maxi Lopes'i oyun başladıgında devam eden ligin sonunda aldıgım için transfer bilgileri 2008/2009 transfer listesinde yazılı degil. Zaten o sezonun sonunda aldıgım çok açık çünkü sadece 1 maç oynayabildi o da ligin son maçıydı yanılmıyorsam.
Bununla ilgili bir SS koyuyorum.

Ligin son haftalarını oynadıgım 2008/2009 sezonunda ligi ancak 4. bitirebildim bu SS'de onunla ilgili

Gerçek anlamda ilk sezonum olan 2009/2010 sezonuna bu şekilde başladım. Tabii yeni oyuncular ve de güçlü kadro kendini hemen belli etmeye başladı. Taktik olarak ise 4-2-3-1 adını verdigim, ofansif ancak hızlı atak şansı veren bir oyun anlayışını uyguladım maçlarımda
4-2-3-1'in SS'si şu şekilde;

Bu taktigin en önemli yanı .. İçe kapanık bek oyuncuları, ofansif çizgi oyuncuları ve de hücuma destek veren Ofansif orta saha oyuncusu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Yeni sezona güçlü bir kadro ile girebilmek için transfer çalışmalarına önem verdim ve de eksik bölgeleri bu şekilde güçlendirerek iyi bir kadro kurdum.
Celestine Babayaro, Valvadiva ve Hugo Rodellega'yı bobservis bedelsiz
Gurpegi'yi Atletic Bilbao'dan 5 Milyon Euro'ya
DanieL Sjölund'u 3,2 Milyon Euro'ya
Jason Koumas'ı 2,5 Milyon Euroya
Covic'i 2,3 Milyon Euroya
Billi Jones'u da 2,6 Milyon Euroya transfer ettim.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sattıgım oyuncular içinde en önemlisi Canada milli takımının forveti Olivier Ocean vardı. Bu oyuncuyu Lyn takımına 2 milyon Euro'ya sattım.
Digerleri kadroda düşünmedigim oyunculardı.
Bu sezona ait transfer SS'ı koyuyorum.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tabii kadro artık iyice güçlenmiş ve de ligde şampiyonluk kazanma zamanı gelmişti. Kaliteli oyuncularla beraber iyi taktik anlayış üst üste galibiyetleri getirdi. Öyle ki ligin en zorlu takımlarına karşı dahi çok rahat maçlar oynamaya başladı takım.
Ayrıca hem RoyaL lig'de hem de UEFA Kupasında fırtına gibi esmeye başladı.
RoyaL lig grubunu 12 puanla lider olarak tamamlayarak üst tura çıkmaya hak kazandık. Maçlarda 3G 3B alarak namaglup bitirdik grup maçlarını.
İşte SS'ı

Daha sonra ki tur rakip Norveç'in güçlü temsilcisi ''Viking'' takımıydı. Zorlu geçen karşılaşmayı uzatmada atılan golle deplasmanda 1-2 kazanarak üst tura çıkmaya hak kazandık.
İşte SS'ı

Çeyrek finalde rakip Isveç temsilcisi ''Djurgardens'' takımıydı. Kolay geçen maçı sahamızda 4-1 gibi farklı bir skorla kazanarak finale çıkmayı başardık.
Maçın SS'ı

Vee FinaL
Finalde rakip Norveç'in en köklü takımı Rosenborg'tu. Zorlu bir karşılaşma sonucu rakibi deplasmanda 1-2 maglup ederek kupaya ulaşmıştık sonunda
Maçın SS'ı

Veee Gelelim UEFA Kupasında ki maceramıza ..
(NOT): 4. tur eşleşmesinden itibaren fikstür kayıtları mevcut daha evvel oynanan maçlar önceki sezona ait oldugu için bu sezonun oynanan maçları kısmında aktif degil .. SS koyuyorum anlaşılır olsun diye.

Neyse .. UEFA Kupasındayım .. 4.tur maçı rakibim Chelsea ! İlk maçı deplasmanda 2-3 kazanmış durumdayım ve de sahamda rövanş maçına çıkıyorum. Kolay degil Dünya devi Chelsea'ye karşı oynamak.
Sonuç ??
SS koyuyorum .. Hep beraber görelim ! : - )

Gol düellosu şeklinde geçen karşılaşma Chelsea'nin 2-3 üstünlügü ile sona eriyor ve de maç uzatmaya gidiyor. Uzatma dakikalarının son anında atılan şok bir golle maç 3-3 beraber toplamda ise 6-5'lik skorla Lillestrom büyük bir sürprize imza atarak Dünya devi Terry'li,Lampard'lı,Drogba'lı, Essien'li Chelsea'yi eliyordu.

Çeyrek finalde rakip Ispanya'nın güçlü ekiplerinden ''VillarreaL'di .. İlk maçı sahamızda 3-2 kazanıp avantaj elde etmiştik. Işte maçın SS'ı

Rövanş çok önemliydi .. Her ne kadar 3-2 kazanmış da olsak orda mutlaka goller bulmamız gerekiyordu. Çünkü 1-0'lık galibiyet onlara yetecekti tur için.
Rövanşta sahada fırtına gibi esen bir Lillestrom vardı. Öyle bir mücadele koyuyorlardı ki oyuncular attıkları 5 golle adeta şoke etmişlerdi İspanyolları : - ) İşte maçtan bir SS

Başarmıştık .. VillarreaL gibi bir takımı toplamda 8-4 eleyerek yarı finale çıkmıştık.
Rakip mi ?? Evet dogru tahmin yine bir İspanyoL .. Valencia ile eşleşmiştik yarı finalde. Açıkçası bu turdan itibaren kolay takım da kalmamıştı rakip olarak.
İlk maçı sahamızda oynanacaktı .. Neler mi oldu ?? İşte SS
Golcülerimiz başarılı olsa da .. Valencia'nın Dünya'ca ünlü forvetlerini durduramıyorduk .. Skor 3-3

Rövanş çok ilginç olacaktı .. Çünkü kimse bizden Valencia'yı bu kadar zorlamamızı beklemiyordu.

Tur için 0-0'lık skor Valencia'ya yarıyordu ve de mutlaka gol ve de goller bulmamız gerekiyordu. Maça iyi de başladık. Henüz 4. dakika da yıldız oyuncumuz Maxi Lopez'in golü ile 0-1 öne geçtik ancak cevap gecikmedi. Marcelinho ile durumu 1-1'e getirdiler. İlk yarı 1-1 bitmişti. İkinci devreye şok bir golle başladık ve yeniden 2-1 öne geçtik ancak 71. dakika da kendi kalemize attıgımız gol herşeyi zor sokmuştu. Valencia 2-2'lik skorun kendisine yeteceginden emin bir şekilde defansa çekilmiş ve de dakikaların tükenmesini bekliyordu. 90. dakika belki de uzatmalar. Birden Mestalla stadu sessizlige gömüldü. Bizler bile olanlarınn farkında degildik, Arild Sundgot bir şekilde golü atmıştı ve de yedek kulübesine dogru koşmaktaydı, çılgınca seviniyordu. Bizler ise hala şoktaydık,kımıldayamıyorduk. Golle beraber hakemin maçı bitiren düdügü gelmişti .. Kazanmıştık !! Büyük bir sevinç ile takım halinde kutladık bu başarıyı çünkü artık finaldeydik.

FinaL günü gelmişti .. Rakip İngilizlerin güçlü ekibi ArsenaL'di ! Şansızlık ki takımda birçok oyuncu sakat ve de cezalı durumdaydı. Açıkçası şansımızı zorlandıgımızı biliyorduk ama ''neden olmasın'' demekten de geri kalmıyorduk.
Olmamıştı .. Güçlü ArsenaL karşısında etkili olamıyorduk ve de maçı 3-0 kaybetmiştik

Ancak final oynamanın bize verdigi mutluluk gerçekten de önemliydi ! : - )
Lige dönmüştük .. Ligde gerşey yolunda devam ediyordu. Rakiplerimizi içerde,dışarda yeniyor çogu maçı farklı kazanıyorduk.
Lig sonu puan tablosunda şunlar yazılıydı : - ) :D
26 maç ve 26 Galibiyet
Atılan gol 81 yenen 11 .. Averaj +70
Vee Sonunda .. Başarmıştık ! Şampiyon Lillestrom olmuştu !

Ardından Norveç Kupasında FinaL zamanı gelmişti .. Rakip ligde her iki maçta da farklı yendigimiz ''Fredrikstad'tı.
4-0'lık skorla .. Kupayı da kazanmıştık !!
Ne muhteşem bir sezon yaşanıyordu Lillestrom adına .. Lig şampiyonlugu,Norveç Kupası,RoyaL Lig Kupaso ve de UEFA'Da finaL : - )

Norveç'te sezon bitti ancak .. UEFA Kupaso maçları devam ettiginden hala maçlar oynamaya devam ediyorum. En kısa zamanda yeni bilgileri ekleyecegim
Bu arada takım kadrosunun da bir SS'ını koyuyorum

---------------------------------------------------
-----------------------------------------------
-----------------------------------------
----------------------------------
DEVAM EDİYORUZ
----------------------------------
-----------------------------------------
-----------------------------------------------
----------------------------------------------------
Sezon bu şekilde geride kalmışken .. Bir de enel olarak fikstüre bakalım (hem oynanmış maçlar hem de gelecek maçlar)

Görüldügü gibi en son kaldıgımız UEFA Kupasından itibaren oynanan maçlar görülüyor SS'de .. Şimdi kariyer hikayemize kaldıgımız yerden devam edelim.
Daha önce de söyledigim gibi Norveç'te sezon diger Avrupa ülkelerinde ki gibi yazın başlayıp kışın ara verilip ilkbaharda bitmiyor. Onun için akıllarda kafa karışıklıgı kalmasın : - )
Bu dönemde hem lig hem de Norveç kupası maçları devam etti .. Ligde seri galibiyetler ile ligde yerimizi saglamlaştırırken, kupada ise;
3.tur maçında ''Aalesund'u iç sahada 6-1
4.tur maçında ''Lotofen'i iç sahada 7-0'la geçtim
Çeyrek finalde Sandefjord ile eşleştim. Onları da 3-1 ile geçip yarı finale yükseldim.
Yarı finalde ise rakip SS'de görüldügü gibi Rosenborg oldu. Deplasmanda 1-2'lik skorla finale çıkan takım Lillestorm'du.
Finalde ise rakibim ligde orta sıralarda yer alan '' Odd Grenland '' olmuştu.


Bu şekilde Norveç kupasını üst üste 2. kez kazanmış olduk : - )
---------------------------------------------------------------------------------------------
Aynı zamanda yeni sezonun UEFA kupası maçları da oynanmaya başlamıştı.
Eleme turunda ilk rakip Ukrayna'nın Dinpro takımı olmuştu.

İlk maçta rakibi 6-0'la geçerek büyük avantaj saglamıştık.
Rövanşa 6-0'lık skorun verdigi avantajla yedek agırlıklı bir kadro ile çıktık ve de 0-2'lik sonuçla tur atlayan takım Lillestorm olmuştu.

Bu sonuçla UEFA kupasında gruplara katılmaya hak kazanmıştık.
UEFA grubunda .. Saint Etienne,Ath Bilbao,Basel ve Twente ile aynı grupta yer aldık.
İlk maçı sahamızda Saint Etienne karşı oynadık ve de 8-0'lık skorla Avrupa kupalarında ki en farklı galibiyetimizi aldık

Daha sonra Basel ile deplasmanda 0-0 beraber kalarak en azından yenilmeyip rakibe avantaj saglama fırsatı vermemiş olduk

Twente ile sahamızda oynadıgımız maçı 3-1 kazanarak grupta 7 puana ulaşmış ve de gruptan çıkmak adına önemli bir avantaj elde etmiştik. Artık son maçta Athletico Bilbao ile liderlik mücadelesi yapacaktık.

Son maçta deplasmanda Athletic Bilbao'ya 3-1 maglup olarak liderlik şansını kaçırdık ama 2. olarak gruptann çıktık.

Oynanan maçlar sonrası grupta durum şu şekilde oluştu.

Daha sonra CL'den 3. olarak UEFA'ya katılan Steau Bukreş ile eşleştik UEFA Kupasında, ilk maçta sahamızda 2-1 kazanıp deplasmanda 0-2'lik skorla rakibi elemeyi başarmıştık


(NOT): '' Bu dönemde kayıt ettigim oyunun üstüne son oyunu yanlışlıkla kayıt edince bu dönemin maç sonuçlarına ulaşamadım. Bu nedenle arada kalan Steau rövanş maçı ve de Villarreal'le olan 4.tur ilk maçlarının SS'lerini koyamıyorum.
Steau'yu eledikten sonra 4.tur maçında Villarreal ile eşleştik, ilk maçta deplasmanda 1-1 berabere kalarak tur şansımızı ikinci maça taşımayı başardık. Zorlu bir mücadele sonrasında sahamızda 2-1 kazanarak çeyrek finale çıkmayı başardık.

Çeyrek finalde rakip Chelsea olmuştu. İlk maç ise deplasmanda oynandı ve de 1-1'lik eşitlikle sonuçlandı.

Rövanş maçında sahadan 2-1'lik skorla ayrılıp yarı finale yükseldik

Yarı finalde rakip Sevilla oluştu ve de açıkçası zor geçmesi beklenen bir eşleşmeydi.
İlk maçta deplasmanda 2-2'lik beraberlikle avantaj yakaladık rövanş öncesi için.

Rövanş maçında ise tam bir show vardı sahada .. 4-2'lik skorla rakibi sürklase ederek finale yükselmiştik.

Finalde ise sezon içinde UEFA'da grup maçlarında karşılaşıp deplasmanda 3-1 yenildigimiz Atletico Bilbao ile karşılaştık, zorlu maçta rakibimizi 2-1'le geçerek UEFA Kupasını kazandık : - )
