
Bilgilendirme : Barış Çamur Basın Toplantısı
Futbol A Takımımızın antrenörü Barış Çamur, takımımızın genel değerlendirmesi vede Avrupa maceramızın genel değerlendirmesi, sakatlıklar, transferlerimiz ile ilgili; yarın saat 14.00'te klüp binasında basın toplantısı yapıcaktır. Kamuoyu ve basın mensuplarının dikkatine önemle rica olunur.
Galatasaray Spor Kulübü
İletişim Koordinatörlüğü
---------------------------------------

Basın Toplantısı : BARIŞ ÇAMUR
Galatasaray Futbol A Takımı'nın antrenörü Barış ÇAMUR takımımız hakkında basın toplantısını gerçekleştirdi. 85 basın mensubunun katıldığı toplantıda, menajerimiz genel değerlendirmemizden, Avrupa maceramıza kadar herşeyi anlattı. Barış Çamur, bundan sonraki hedefinin Avrupa'da zirve olduğunu belirtti.
Ayrıca teknik adam bundan sonraki basın toplantısının sezonun ilk yarısının bitiminden 5 gün sonra olacağını belirtti.
Öncelikle geçen yılki şampiyonluk için tebrik ederiz.. Geçen senenin bir değerlendirmesini alabilirmiyiz?
--- Teşekkürler.. Geçen sene iyi bir performans gösterdik. Ligin ilk haftasından itibaren liderliği ele aldık vede bunu son haftaya kadar götürdük. Bunun sevinci içersindeyiz. 2 yıldır 34 haftada lider kalabildik.Buda tabii ki bizim gücümüzü gösteriyor. Ligte aynı başarıya devam etmek istiyoruz. Derbilerde çok iyi maçlar çıkarttık. Bir ara formsuzluk dönemi yaşadık, Avrupa maceramızdan sonra takımda bir düşüş başladı. 3 maç berabere kaldık vede puanlar kaybettik. Ardından Beşiktaş maçı bizim için çok önemli bir maçtı. O maçtan alnımızın akıyla çıktık ve şampiyonluğa emin adımlarla yürüdük.Geçen sene bir çok kişi bizim başarımızın şans olduğunu söylüyordu, bizim başarımızdan şüphe duyuyorlardı. Fakat gördüğünüz gibi futbol basın karşısında değil saha oynanıyor.Biz her maça kazanmak için çıkıyoruz.
Geçen seneyle bu seneyi kıyaslarsak, daha mı iyi bir Galatasaray var yoksa daha mı kötü bir Galatasaray var?
--- Elbette bu sene daha iyi bir form grafiği çiziyoruz. En azından mağlubiyeti olmayan tek takımız :) Geçen sene böyle değildik.
Geçen sene Avrupa'da Şampiyonlar Ligi'nde gruplarda 3.olarak UEFA KUPASI'na katıldınız. Daha sonrada Tottenham'a farklı skorlarla yenilip elendiniz. Neler söyleyeceksiniz?
--- Tabii bunlar futbolun cilvesi..Hiç beklemediğimiz bir yenilgi aldık, İngiltere'de.. Zaten o skordan sonra turu çevirmek pek kolay olmazdı. Ama yinede İstanbul'da iyi oynadığımızı düşünüyorum. Oyuncularım ellerinden geleni yaptılar, buna inanıyorum. O bir kazaydı ve gelip geçti.
Bu sene Avrupa'da korkulan takımlar arasına girdiniz. Bunun hakkında neler söyleyeceksiniz?
--- Geçen sene yaptığımız hatalardan ders çıkardık. Şampiyonlar Ligi'nin ne kadar zor olduğunun farkındayız. Ama bizde gücümüzü biliyoruz. Ş.Ligi'nde en zor denilecek gruba düştük ama o zor gruptan lider olarak çıkıyoruz. Ne kadar güçlü olduğumuz buradanda anlaşılıyordur.Fakat futbol, sahada oynanır ve şans işidir. Şansınız varsa ve yukardakide size yardım ediyorsa o zaman kazanırsınız. Tabii birazda güç ve yetenek gerekiyor.
Ligte yine en büyük favorisiniz.. Zaten 14 maçtır ligte yenebilen olmuyor sizi.. 2 derbinin 2sinide kazandınız. Bu sezon boyunca böyle gidebilecek mi?
--- Ligte 14 maçtır na-mağlubuz fakat genel olarak 29 maçtır yenilmiyoruz. Derbilerdende bileğimizin hakkıyla çıkıyoruz. Tabii bu böyle sezon sonuna kadar gidermi bilinmez ama gitmesini isterdim açıkcası..Fakat her hafta maçlarımız dahada zorlaşıyor çünkü rakiplerimiz bizi yenerek unvanımızı sona erdirmek için dahada motive olup maça çıkıyorlar. Fakat hala yenebilen olmadı =)
Geçen sene Mustafa Denizli'yle aranızda sorunlar vardı, kendisine hala aynı duygular içersindemisiniz?
--- Bu konu hakkında yorum yapmak istemiyorum. Futbol dediğim gibi basın karşısında değil sahada oynanır.
Takımdan ayrılanlar vede takıma katılan oyuncular hakkında neler söyleyeceksiniz?
--- Takıma katılan oyuncuların katkısını görüyorsunuz. Takımımız çok iyi bir yere geldi. Ligte ve Avrupa'da yenilgisiz gidiyoruz. İyi bir konumdayız ve bu durumdan mutluyuz.
Takımdan ayrılan arkadaşlarımız için ise onlara başarılar diliyorum. Hepsi yetenekli arkadaşlarımızdı.
Takım kadronuza bakınca yıldız oyuncular ve yıldız olmaya oyuncular görüyoruz. Kadro kurarken zor olmuyormu?
--- Ben isme değil forma önem veririm. Eğer oyuncum iyiyse adı ne olursa olsun oynar. Kötüyse yedek klübesine veya tribüne çıkar.
Toplam 10 yabancı oyuncunuz var şuanda vede 3ü TFF'ye bildirilmedi. Neden bu oyuncular?
--- Farkındaysanız genç oyuncuları bildirmedik. Çünkü genç oyuncularımızı kiralamayı tercih ettik. Zaten Yannis'i kiraladık. Wagner'de fırsat buldukça oynuyor. Bouzid'i ise zaten Beşiktaş'a göndermiştik.
Geçen sene uyguladığınız transfer politikası işe yarıyor galiba..
--- Yaradığı açıkca belli oluyordur herhalde :) Olmuyorsa puan durumuna tekrar bir bakın ;)
Bu yıl transfer edilen oyunculardan hangisinden daha memnunsunuz..?
--- İsim vermem pek doğru olmaz ama hepsinden memnunum.. Takımımız çok iyi ;)
Turkcell Super Lig'te sizi yenebileceğini söyleyen takımlar var. Neler söyleyeceksiniz?
--- Yenebilecek takım varsa buyursun yensin.. :)
Takım şu anda kurulmuş bir saat gibi işliyor. Peki yeni transferler gelicekmi? Hangi bölgelere ve bu oyuncular kimler?
--- Transfer hakkında pek konuşmak istemiyorum. Süpriz isimlere hazır olun yeter.. Çünkü devre arasında çok iyi bir oyuncu takımımıza katılacak. Klübüyle ve kendisiyle anlaştık. Devre arasında Galatasaray'da olucak.
Takımdan gönderilecek oyuncular belirlendimi? Kiralık veya satılık olarak gönderilecek oyuncular kimler ?
--- Bir kaç oyuncumuzu kiralık göndermeyi planlıyoruz fakat isim vermem pek doğru olmaz.
Geçen sene Carrusca'yı kiralık olarak göndermiştiniz vede Estudiantes'te çok başarılıydı.. Fakat Carrusca bu yıl burada yine formsuz.. Neler söyleyeceksiniz?
--- Arjantin ligini çok iyi biliyor vede çok iyi performans göstermesi kadar doğal bir şey yok.. Fakat Carrusca'yı takıma adapte ediyoruz yavaş yavaş.. Her geçen gün formu dahada yükseliyor.
Yönetimle aranızda bir problem var diyorlar doğrumu?
--- Hayır herhangi bir problem yok. Tam tersi onlar benden, bende onlardan gayet memnunum ve mutluyuz.
Palacio ile antremanda kavga ettiğiniz söyleniyor, doğrumu?
--- Böyle bir şey kesinlikle yok.. Takım içinde herkes kardeş gibidir. Takım olamayan bazı kişilerin kıskançlıkları ve çıkardıkları yalan haberler bunlar. Zaten gerekli işlemi başlattık.
Türkiye Kupası hakkında neler söyleyeceksiniz?
--- Geçen yıl yaşadığımız bir kazaydı, gruplardan çıkamadık. Ama o zaman çok sakatlarımız vardı neredeyse paf takımla çıkmıştık maçlara.. Fakat bu yıl öyle olmayacak vede kupa bizim olucak.
Geleceğe dair planlarınız nelerdir?
--- Şimdilik bir şey yok... Ama tek hedef Galatasaray ile Şampiyonlar Ligi'ni kazanmak. Fatih Hocamın bıraktığı bayrağı dahada zirveye taşımak..
2 yıldır ligte şampiyonsunuz.. Bu daha ne kadar sürecek :) Yani size göre, sizi yenebilecek, geçebilecek bir takım varmı?
--- Bizi geçebilecek bir takım olduğu sürece sürecektir bu şampiyonluk serisi.. Bizi yenebilecek bir takım varmı bilemem, ama Fenerbahçe ve Beşiktaş'ın kadrosuda pek yabana atılacak cinsten değiller.
Bu yıl sakatlıklardan çok çektiniz..Önce Arda, sonra Özer - Barış ve şimdi Dudu Cearense.. Bu sakatlıklar takımı nasıl etkiliyor?
--- Futbolun doğasında vardır sakatlıklar.. Arda çok önemli bir oyuncumuzdu fakat onun olmayışı alternatiflerine şans verdi. Barış'ta öyle tam formunu yakalamıştı çok iyi işler çıkartıyorken oda sakatlandı. Onun içinde üzülmüştüm açıkcası.. Dudu ise takımımızın herşeyiydi. Lincoln ile birlikte çok iyi işler çıkartıyorlardı ki sakatlanması hem bizi hemde onu çok üzdü. Ona bu sıralar çok ihtiyacımız var. En kısa zamanda tekrar bizimle olacaktır buna inanıyorum. Ama sakatlıklar her zaman olacaktır. Biri olmazsa başkası sakat olacaktır elbette.. Alternatifleri hazır bekliyorlar. Şu anda kadromdaki her oyuncum her an maça çıkabilecek kadar hazırlar.. Ve yetenekliler..
Tarihi bir Manchester maçı var.. Neler söyleyeceksiniz o maç hakkında ?
--- Müthiş bir maçtı.. Tribünde o kadar insanın bizi desteklemesi bizi özellikle beni çok etkilemişti. Kazanmak istiyorduk, kazanmamızda gerekiyordu. Dahada farka gidebilirdik ama olmadı yapamadık. Fakat kazandığımız içinde mutluyuz. Maçtan sonra oyuncularım gibi bende çok mutluydum. Syn Ferguson geldi ve tebrik etti, bana tribünleri göstererek "Onlar senin gibi menajeri buldukları için çok şanslılar, tebrikler" diyerek gitti. Taraftarlarmı şanslı yoksa ben mi bilinmez ama Galatasaray gibi bir camianın menajeri olduğum için kendimle gurur duyuyorum. O maçı Sami Yen'de kaybetmek olmazdı o kadar kişiye yazık olurdu. Bizde görevimizi yaptık ve taraftarımız için kazandık. Zaten kazanacağımızı biliyordum ama böylesine olağan üstü mükemmel bir oyunla değil :) Oyuncularımı tekrar tebrik ediyorum.
Alex Ferguson'dan övgüler almak "Çok yetenekli geleceğin en iyi antrenörlerinden birisi" sözünü duymak sizin için nasıl bir duygu?
--- Gerçekten inanın o gün çok duygulanmıştım. 2 yıl evel kimse beni tanımazken şimdi Avrupa'nın hatta Dünyanın en büyük menajerlerinden Sir Alex Ferguson benim hakkımda bunları söylüyordu. Mutlu olmamak ve kendinizle gurur duymamak elde mi? Anlatılmaz, yaşanır diyebilirim sadece..
Sayın Barış Çamur son olarak neler söyleyeceksiniz?
--- Taraftarlarımıza sesleniyorum; bu takımı yalnız bırakmayın. Hem Avrupa'da hemde ligte gördüğünüz gibi çok ama çok iyiyiz. Bizi yenebilen bir takım daha çıkmadı. 29 maçtır yenilmiyoruz. Taraftarlarımızla bu yıl yine şampiyonluk ipini göğüsleyeceğiz.. Bu takım daha büyük başarıları hakediyor. İnşallah taraftarlarımızla birlikte bu yıl Avrupa'da adımızdan söz ettireceğiz. Çünkü biz bunu istiyoruz, biz bunu hakediyoruz...
Teşekkürler, ve 3 kulvardada başarılar dileriz..
--- Teşekkürler